Referenssi
As Oy Koivistontien Rintamamiestalot, Tampere


Koivistontien rintamamiestalojen hallituksen puheenjohtaja Cristian Seres kertoo asukkaiden myös olevan erittäin tyytyväisiä Tantereen palveluihin.
– Huolto tekee hyvin sen minkä lupaa, ja myös laskutukseen liittyvät asiat ovat aina selvinneet.
Kiinteistöhuolto Tantere pitää asukkaat ja hallituksen tyytyväisenä
As oy Koivistontien rintamamiestaloja ympäröi puustomainen piha-alue. Tanteretta työllistävät taloyhtiön sisätöiden lisäksi lukuisat pihanhoitoon ja liikkumisen kannalta turvallisuuteen vaikuttavat työt, kuten talviaikaan lumityöt ja hiekoittaminen sekä muut kiinteistön huolto- ja ylläpitotehtävät.
Aikaisemmin yhtiön kiinteistönhoidosta vastasi ensin oma talonmies ja viimeisimpänä suuri huoltoyhtiö.
– Emme yksinkertaisesti saaneet omaan huoltomieheen verrattuna aikaisemmalta kiinteistönhuoltoyhtiöltä kohtuullisella hinnalla palvelutasoa, johon olimme oman talonmiehen aikana tottuneet, puheenjohtaja Cristian Seres taustoittaa.
Luotettava toimija pitää sanansa
Taloyhtiössä on 138 asuinhuoneistoa sekä liiketiloja. Monenlaista tekemistä ja pientä korjattavaa on paljon. Tantereen kanssa asiat hoituvat jämptisti, asiallisesti ja hyvällä laadulla.
– Palvelu on ollut erittäin hyvää. Esimerkiksi raportit huoneistojen lämpötiloista ovat silkkaa asiaa. Kaikkiin kysymyksiin vastataan, laskutukseen liittyneet asiat selvitetään eikä hallituksen tarvitse erikseen huudella huoltoyhtiön perään, kertoo Seres, joka seuraa aktiivisesti Huoltokanavan kautta valmistuneita sekä keskeneräisiä huoltotehtäviä.
Kustannusten nousuun on varauduttu
Kustannusten nousu lähivuosina on vaikuttanut Koivistontielläkin, mutta niihin on varauduttu pitkällä puskurilla. Muutama vuosi sitten taloyhtiö siirtyi kauko- ja aluelämmöstä maalämpöön. Samalla asennettiin useita aurinkosähköpaneeleja tuottamaan energiaa.
– Hyvä sanonta on, että taloyhtiön kvartaali on 25 vuotta. Katsomme kauemmaksi, ja meillä on myös paljon vuokralaisia tasapainottamassa tulopuolta.
Siivous ja huolto ovat kuitenkin asioita, joista Koivistontiellä ei tingitä.
– Tantereen alkuperäinen tarjous oli erittäin kilpailukykyinen. Vuosittaiset hinnankorotukset ovat toki vaikuttaneet hintatasoon ja aivan kaikkia korotusesityksiä emme ole sellaisenaan hyväksyneet. Asioista on kuitenkin aina päästy Tantereen kanssa sovintoon, sanoo Seres.
Henkilökemioilla on merkitystä kiinteistönhuollon asiakaspalvelussa
Kiinteistöhuollon työn laadun ja asiakaspalvelun lisäksi Seres pitää tärkeänä toimivia henkilökemioita asiakassuhteessa.
– Juho Joki-Tokolan ja Sami Seppäsen viestikanavat ovat auki aamuvarhaisesta, mikä helpottaa yhteydenpitoa. Tantere on tehnyt asiallisella hinnalla kaikki, mitä taloyhtiömme on edellyttänyt ja pitänyt asukkaat ja taloyhtiön hallituksen tyytyväisinä, mikä ei ole kovin helppo tehtävä. Tantere on mielestäni ansainnut harvoin myönnetyn papukaijamerkin hyvin tehdystä työstä.
