Referenssi

As. Oy Multisillanrinne, Tampere

  • Rakennettu 1976

  • Talojen lukumäärä 3

  • Asuntoja 72, josta yksi vuokra-asunto

Samuel Kiviharju on toiminut taloyhtiön hallituksen puheenjohtajana yli 10 vuotta.
– Hyvä hallitus ja taloyhtiön tunteminen pidemmältä aikaa helpottaa pitkäjänteistä suunnitteluja ja tekemistä yhtiön eteen.

Parasta Tantereessa on luotettava yhteydenpito

Multiojankatu 32:n pihalta on hulppeat näkymät alas parkkipaikalle. 

Kiinteistönhoidon näkökulmasta talvi on rinnetontilla haastavaa aikaa. Hiekka valuu alaspäin, joten rinteitä hiekoitetaan runsaammin.

– Jos mäkeä ei ole hiekoitettu kunnolla, roska-auto ei pääse tulemaan ylös roskakatokselle. Olemme keskustelleet Tantereen kanssa, miten kulkureitit hiekoitetaan niin, että hiekkaa on riittävästi ja reitit turvallisia, hallituksen puheenjohtaja Samuel Kiviharju kertoo.

Taloyhtiön yhteistyö Tantereen kanssa alkoi vuonna 2020.

– Näytöt taloyhtiön tontilla ovat ne millä huoltoyhtiön laatu punnitaan. Itse jututin ennen tarjouspyyntöä naapuriyhtiötä, joka oli jo Tantereen asiakkaana. Työn jälki erottui.

Aikaisemman huoltoyhtiön perään sai olla kyselemässä jatkuvasti.

– Nyt minulla on yhteys suoraan Tantereen työnjohtoon, joka huomioi töissään myös meidän aikataulumme, Kiviharju kertoo.

Huoltoyhtiön hinta perustellaan parempana palveluna

Tantereen hinta on hieman korkeampi kuin muilla, mutta se perustellaan selkeästi parempana palveluna. Tantereelta voi kysyä tarjousta myös pienistä korjaus- ja parannustöistä.

– Otamme mielellämme vastaan parempaa palvelua. Hintojen noustessa kävimme sopimuksen tarkasti läpi, ja jätimme pois epäolennaisempia palveluja, Kiviharju kertoo.

Yrityksen kasvu näkyy uusina työntekijöinä. Jos työstä on jotain huomautettavaa, se hoituu puhumalla. 

– Tantere kuuntelee asiakasta, ja tekee kuten sovitaan. Heidän peräänsä ei tarvitse olla jatkuvasti katsomassa. Palvelun laatu on edelleen erinomaista, ja liittyy pitkälti hyvään keskusteluyhteyteen.

Tantere helpottaa hallituksen puheenjohtajan ja isännöitsijän työtä. Kun kiinteistöstä pidetään huolta, meillä on vähemmän murehdittavaa.

Konsultatiivinen asiakassuhde kiinteistönhuoltoyhtiöön

Yhtiössä on siirrytty lähivuosina maalämpöön sekä tehty julkisivuremontti ja osittainen putkiremontti. Teknisiä remontteja suunnitellessa myös kiinteistönhuoltoyhtiön näkökulma kiinnostaa. Asiat koskevat talotekniikan ratkaisuja, joita huoltoyhtiö myöhemmin ylläpitää.

– Lukitusta uusiessa selvitin, millaisista pääsyistä huoltoyhtiölle on hyötyä ja mitä putkilukkoon on fiksua sijoittaa. Maalämpöjärjestelmän hankintapäätöstä edelsi keskustelu huollettavuudesta ja huoltokustannuksista, Remonttien ajalle sovittiin erikseen tehtävät, jotka huoltoyhtiö saattoi jättää väliin pihojen sotkeutuessa rakennusjätteestä, kertoo Kiviharju.

Helposti tavoitettava kiinteistönhuoltoyhtiö

Kattava raportointi, kuukausikierrokset sekä Samin ja Juhon oma työ asiakaskohteissa antavat Tantereelle kattavat tiedot asiakkaistaan. Hallituksen puheenjohtajan näkökulmasta on tärkeää, että huolto ja isännöinti toimii hyvin.

– Minun työni on kysyä ammattilaisilta asioista, jotka taloyhtiön ylläpidossa askarruttavat. Parasta Tantereessa on luotettava yhteydenpito. Tavoitan Tantereen työnjohdon helposti, ja myös asiakaspalvelu toimii hyvin.